Özlü bir sözle girişimi yapayım:
-Everything that has a beginning has an end.
Yani başlangıcı olan her şeyin bi sonu vardır.
Bu sonların kimi, üzer kimimizi; kimi, sevindirir kimimizi. Üzer'e örnek mesela Alkazar'ın kapanması. Sevindirir'e örnek AKP'nin kapatılması mesela. AKP kapatılmadı henüz ağzınızın suyunu akıtmayın!

Ama Alkazar Sineması kapanıyor. Hokkabaz'da Sait Baba'nın dediği gibi: Acı ama gerçek!
Şimdi bu yazıya bakıp Alkazar sineması hayranı olduğumu düşünebilirsiniz. Düşünün zaten. Ben burayı geç keşfettim. Soul Kitchen ın oynadığı bi salon ararken bi tek Alkazar'da olduğunu görünce yolu yok gidicem dedim. Giderken hakkında pek bilgim yoktu. Kötü köhne bi yer olduğunu düşünüyordum. Gidince ne kadar da yanıldığımın farkına öyle bi vardım ki!
Bilet fiyatı normaldi, 8 lira. Eski ama yeni eski bi yerdi. Kafesindeki fiyatlar insanı cezbediyodu. Büyük çayı 2 liraya içebilmek. Mısırı 3 liraya alabilmek. Bi de bunları bi sinemada bu fiyata alabilmek... Bunlar hayaldi Alkazar'a gidene kadar. Hayalimi gerçekleştirdiği için Alkazar yönetimine teşekkürü bi borç bilirim.

Ramiz Dayı'ya söylesek bişi yapar mı acaba? Zira o herşeyi gören ve bilendir. O da sever böyle tarih kokan yerleri! Yetiş ya Ramiz!



Velhasılı kelam Alkazar kapanıyor.
O güzelim sinema salonu kapanıyor.
O tarih kokan sinema kapanıyor.
O büfesi en ucuz olan sinema kapanıyor.
O girişi en heybetli olan sinema kapanıyor.

Yolu yoktu zaten kapanmaktan başka. Zira gişe yapan filmler gösterilmiyordu. Sanat filmi dediğimiz filmler gösteriliyordu. Sanat filmleri ne kadar gişe yapıyorsa burası da o kadar para kazanıyordu. Para kazanamadıkları için salonları yeni açılan sinemalarla kapışamayacak düzeyde kaldı. Sonunda beklenen son geldi.
Nasip kısmet kader 3lüsüne bağlayarak bay bay diyorum Alkazar'a...

Alkazar'ın kapanması demişken nerden duyduğumu unuttuğum bi hikaye geldi aklıma. Gerçi bunun hikayeyle alakası yok ama yerine daha uygun bi kelime bulamadım.
Fransa da bi sinema salonu varmış. İsmini falan hatırlamıyorum. Ama hikayesini biliyorum. Burda yaklaşık 50 yıldır sadece tek bi film gösteriliyormuş. Bu salon şehrin simgesi haline gelmiş. Tarihi bi mekan tadında turistlerin ziyaret ettiği noktalardan biriymiş. Amma gaipten konuştum. Bunu bi yerde duymuştum ama unuttum. Bilen varsa açıklasın.

6 serzeniş:

redrospect dedi ki...

Peki Alkazar kapanacak da o canım sinema ne olacak? Sorma şansın oldu mu? Abuk sabuk bir yere çevirecekler kesin. Tarihi yapısını öldürecekler illa her şeyin.

benay dedi ki...

ben de bugün okudum haberini ve çok üzüldüm... atmosferi bir başkaydı oranın... emek festivalden festivale iş yapabiliyor ve beyoğlu da benzer kaderi yaşıyor.. yazık çok yazık...

Uyumsuz dedi ki...

Bundan on küsur sene önce bir film ilanını görmüştüm Alkazar'ın. O sıralarda İstanbul Film festivali vardı ve ilanda " Alkazar Sineması, festivalin karşısında" diyordu ve altta ufak bir notla da açıklama getirmişlerdi " Yani Festivalin oynadığı sinemaların karşısında" diye.
Böylesine de sevimli bir espri anlayışı vardı Alkazar'ın, Allah rahmet eylesin.

Scarlet dedi ki...

Adalet Dinamit sinema yönetimi adına: “Alkazar Sineması'nı bütünüyle yenileyip 28 Şubat 1994 tarihinde “Germinal” filminin gösterimi ile açılışını yaparak, yeni bir film programı anlayışı ile sinemaseverlerin hizmetine sunan biz Alkazar Sineması'nın yönetimi, buruk bir hüznü tüm benliğimizle hissettiğimiz şu günlerde bu oyunu yeniden anımsadık. Büyük alışveriş merkezlerindeki son derece yüksek yatırımlarla yapılan, teknolojik olanaklarla donatılmış olan ve popüler, ticari filmleri izleyiciye sunan 8-10 perdeli sinema salonlarına karşı, adeta kahraman bakkallar gibi küçük, iddiasız sanat sineması olmayı sürdürecek gücümüz ne yazık ki kalmadı.”
İzmir'de yaşadığım için gidebilme şansım olmadı ama o sıcaklığı taa İzmir'den alabildim,kapatılması üzücü...:(

Adsız dedi ki...

INSERT

cüzzamlı melek dedi ki...

bu ülkeden, bu ülkenin insanlarından, istanbul'umu alt üst eden herkesten ve her şeyden nefret ediyorum.
35 milyonu "bariz" aptal olan ve kalan 35'inin de ne bok olduğu belli olmayan; 36-42 kuzey paraleli ile 26-45 doğu meridyeni arasında kalan bu coğrafyadan nefret ediyorum!!!