Yediğin içtiğin senin olsun. Gezip gördüğünü anlat.
(Evliya Çelebi, 88)

Seyahat sırasında hacitokankoli ile aldığımız notları aynen geçiriyorum sizlere:

-Kimse ben ters gidemiyorum, oturmam buraya, yer değiştirelim muhabbeti yapmıyor metroda.
-Avrupalıysan bisiklet kullanacaksın efendim. Olmadı günün olmadık saatinde koşuya çıkacaksın.
-Köpek şart avrupalı olmak için. Zira medeniyet simgesi olmuş köpek. Adamların dilencisi bile köpekle dileniyor. Dilencilerin dilenme şekli de çok değişik. Adamlar her alanda olduğu gibi bu noktada da geliştirmişler kendilerini.


-Öpüşmek kavramı geride kalmış. Yol ortasında sevgilinin dilini yutmaca diye öpüşmeye alternatif bi yol bulmuşlar. 
-Şimdi misal tatile çıkmaya karar verdiniz. Yanınızda çok da paranız yok. Bi özgür insan edasına girip dışarda da yatarım ben ulan demeyin sakın. Bunu diyen varsa o kişinin seyehat sırasında bu durumdan bıkan ilk kişi olduğunu göreceksiniz:)


-Burun silmek konusunda gelişmişler. Selpak denen nesneyi burunlarına götürüyorlar ve çıkarabildikleri en yüksek sesle burun içindeki pislikleri dışarı çıkarmaktan çekinmiyorlar. Başkalarına ayıp olur falan diye düşünmüyor adamlar.

-Pisuvara işemek büyük mesele. Zira pisuvarlar arasında herhangi bir ayrım yok. Yanındaki adamla beraber işemeyi gerçekleştiriyorsun.
-Senin dilini kimsenin bilmediği bi yerde olmak çok rahatlatıyor insanı. Rahatça konuşuyorsun küfürlü küfürsüz. Ancak bu rahatlığı sınırdan içeri girince üstünden atman lazım. Misal yazar ealtürk gibi uzun bi aradan sonra yanında yer bulan yaşlı türk teyzeye; bu karının ne işi var aq burda! diyebilirsin.


-Şimdi efendim bu avrupa kızları baya bi seksi giyiniyorlar. Bu sebeple hepsi gözünüze güzel gözükebilir. Bırakınız gözüksünler...

-Prag: Masal kent. Hakikaten masal kent. Bi yer düşünün ki bütün binalar tarihi. İşte orası Prag. Adamlar tarihi yerlerin arasına camlı bi gökdelen dikmemişler. Korumuşlar eskiyi. Şimdi de kazanıyorlar. Muhtemelen Çek Cumhuriyeti'nin ekonomik gelirinin yarısı Prag'tan geliyordur. Zira Prag'ta yerlilerden çok turist var.

-Berlin'e gideceksen bu şehrin düzenini görüp ikide bir hayıflanacaksın. Neden İstanbul böyle değil diye.
-Sağa dönüşte yayaya yol ver! Tabelasının hayata geçirildiğini göreceksiniz. Adamlar yol verme konusunda aşmışlar artık.


-Gezi sırasında o ülkenin en büyük şehrine gidiyorsan metro sistemini çözene kadar kafanız sikilecektir. Alışıyor insan.

-Viyana'daki Türkleri görüp Türk olmaktan vazgeçebilirsiniz.

5 serzeniş:

ErDo dedi ki...

Yazıyı tebessümle okudum çok güzel bi yazı olmuş.

Bişey sormak istiyorum. Bende Prag'a hayranım gitmedim fakat tüm sokaklarını herşeyini bilir durumdayım :) Sormak istediğim şu galiba çoğu ingilizce bilmiyoumş ve para bozdurma yerlerinde ciddi ciddi kazıklıyolarmış başına böyle bişey geldimi ?

Bide çek kızlarını her konuda çok övüyolar :)

Bu sene gidemedim fakat seneye mutlaka gidip gezicem Prag'ı

Adsız dedi ki...

fotoğraftaki dilenci prag'dan olsa gerek. =) aynı dilenciyi ben de çekmiştim.

blogların efendisi dedi ki...

evet sahiden de yol verme olayını aşmışlar, kaldırıma ayağını atarken daha havadayken insanlar yol veriyor.

avrupalı kızlara diyecek bir şeyim yok. güzeller anasını satiim..

Travis dedi ki...

ben hala türk kızlarından umutluyum hafız :)

kard dedi ki...

@ErDo:
praglılar ingilizce biliyor genelde. polisler falan bilmiyor ama. metro girişinde biletle ne yapacığımı bilemez halde şaşkın şaşkın bakarken polis memurundan azar işitmiş biriyim. azarı da çekçe işittim:)

para bozdurma konusunda: girdiğin ilk yerde paranı bozdurma. komisyon falan alıyorlar. bi kaç yeri gez. aradaki fiyat farkını görünce kimde bozduracağına karar verirsin. dediğim gibi ilk girdiğin yerde paranı bozdurma. kapısında yüzde 0 komisyon yazsa da alış-satış fiyatı arasındaki farka dikkat et. bunların yanında bell bi miktarın altındakiler için alış fiyatı yazar. bunun yazdığı yerden uzak dur. orda bozdurma:)

çek kızlarını övmemek elde değil. ama dediğiim gibi bunda giy(me)dikleri kıyafetlerın etkisi büyük:)

@adsız efendi: fotorafı google dan buldum:)

@blogların efendisi: avrupalı kızlara diyecek bir şeyim benim de yok:)

@travis: hafız diye kime sesleniyorsun?