Öncelikle "sigara sağlığa zararlıdır yahuu" ya da "içmeyenler daha çok zarar görüüyooğ" gibi cümleler kurmayacağıma dair yıllardır olmayan zippo çakmağım üzerine yemin edebilirim. Mümin.

Hayır biliniyor arkadaşım. Bu meret zararlı, bu dallar insanın ciğerini siken türdendir. Dumanı da zararlıdır tamam, e duman ulan! Hala bunları konuşmanın saçmalığını kavrayamadıysak hep beraber sigarayla beraber nefes almayı da bırakalım. Zira bu durumda safi zararız.

Şimdiii gel gelelim sigaranın faydalarına, haha şaka lan. Hemen diklenme, dur hele. Biraz kişisel ve zaman zaman düz konuştuğum fikrine kapılırsanız hemen yanlış yolda olduğunuzu düşünün ve fütursuzca alkışlayın beni.


Bu sigara denen ürünün icadıyla başlayalım. Her icadın bir gerekçesi ya da farkındalık dışında da olsa bir sebebi vardır. Bir yerde okumuş idim, sigarayı bulan adam sıkıntıdan bulmuştur deniyordu dolaylı bir şekilde. Hayatta yarrak gibi adamlar vardır ve bu adamlar yüzünden sigara denen şey değerlenir, daha çok içilesi gelir. Daha çok sıkıntı daha çok duman demektir, e doğru hacım. Yemek sonrası ve orgazm sigarası hariç çoğu zaman dertli içilir bu, yahut yaktıktan sonra böyle bi depreşir insan. -Dip not:orgazm sigarasının da dertli içilme ihtimali vardır, yazık lan haha- devam edelim gençler gevşemeyin hemen. Sadece alkol alırken sigara kullanan arkadaşlarımı şuraya dizsem, soykırım yapacağımı sanarsınız. O kadar çoklar yahu, dernekleri bile var. Hani ilerde bırakırsam bile en fazla bu düzeye inerim. Bi kere bi elinde şişe, diğer elinde ya da ağzında sigara varken insan kendini ne kadar iyi hissediyor bilir misin? (şekilci miyim neyim)


"Benim en iyi dostum içkim sigaram, onlar da terk ederdi olmasa param"(tanju okan. üniversite yılları, hatundan yeni ayrılmış. cebinde kalan son parayla bi maltepe kapmış tüttürüyorken) Haha yahu başka canlanmıyor gözümde. Sigara denen şey bedava olsa, hani onun da bırakıp gitme ihtimali olmasa(parasız kalma durumları) yemin ediyorum tiryaki sayısı yarı yarıya azalırdı, hatta daha fazla.(sonrasında tanju abinin başına gelenleri biliyorum, yazmaya gönlüm el vermedi. bilmeyenler okusun, öğrensin) İnsanların tercihleri farklı olabiliyor. En azından zararlı olanı seçebilme şansı olmalı, zaten tek sorun bu zararın başkalarına yansıması.


Ben bu hükümetin başkaları zarar gördüğü için değil de yalakalığından bu yasağı çıkardığından eminim. Bu tabi yasanın yanlış olduğunu göstermez saçmalamayın. İster cahil deyin, ister düz adam ama şundan eminim. Bir bar ya da kahvehane sigarasız olamaz, olmamalıdır. Geri kafalıyımdır belki ama o tip yerler insanın rahatladığı ve yasal olan bazı ihtiyaçlarını giderdiği yerlerdir. Sigaranı, içkini tüketeceksin orada arkadaşım. O sinmiş sigara kokusu ve duman hoşuma gitmiyor hayır.


Çözüm şudur. Sigara içmiyor musun? O zaman güzel bir şekilde havalandırılan ya da sigarasız alanı olan mekanlara gidersin ve böyle oldukça müşteri isteyen mekanlar da havalandırmalarını bir güzel yaparlar. Bırakın sigara kokusunu, temiz temiz oksijen soluduğum mekanlar oldu. Gidin oralara hacım. Havalandırmasını yapmayan mekanlar zaten bırakın sigarayı, ter kokusundan geçilmiyor.


Çoğu insan sigara içenlerin içmeyenlere uymasının daha uygun olacağını iddia edebilir. Teoride benim için de böyledir. Ama sen şimdi o barların önünü iyi izle, sonra gel bana.


Bir de şöyle bir şaheser vardır:

Ah güzel istanbul(1966) - Sadri Alışık



Sadri Alışık, kaybetmiş bir istanbul beyefendisini oynamaktadır. Ama o kadar güzel kaybetmiştir ki izlerken özenir insan. Ağzından sigara hiç eksik olmaz. Sigarasını, genelde bitmek üzere olan sigarasıyla yakar, fazla kibrit kullanmaz. Ağzında sigara sızar, uyuya kalır. Bir gün aşık olur, "kendine biraz çekidüzen ver haşmet" der. Temiz giysiler giyer, iş aramaya koyulur, sigarayı da bırakıyorum der. Her günü aynıdır hemen hemen, Sigara almak için her gün bakkala gider, gitmediği gün öldü demektir. Ama o gün farklıdır, o gün bakkalın önünden sigara almadan geçer. Kıyafeti özenli, sigara içmeyen bir haşmet gören esnaf şaşırır. Bir bankaya girer haşmet, görüşme yapmak için beklerken banka çalışanlarının o hummalı, o hayattan kopuk, o robotça çalışmalarını izlemeye bile katlanamaz, hızla dışarı çıkar haşmet ve hızla yakar bir sigara...


Sigara sağlığa zararlıdır lan. Al, artık inanmıyor da.

Duman'ı sevmem çok. Öyle birkaç parça, arada. Ama bu konser güzeldi beğendim ben.

KONUK YAZAR: Biraz Gargamel
http://dutali.blogspot.com/

# Diğer Konuk Yazarlar #

3 serzeniş:

Travis dedi ki...

şuanlık gittiğim mekanlarda bu sorun mekanın yapısından dolayı çözülmüş gibi durdugundan beklenen tepkimi henüz vermekte zorlanıyorum. bahçeyle balkonla idare ediyoruz ama kış gelince görecez bakalım o balkon ve bahçe kapanınca ne küfürler edeceğimi.. hee, kış günü siz beni burda görür müsünüz? sanmıyorum

noranıngemisi dedi ki...

Cumartesi gecesi bir bardaydık, tıklım tıkış olan ve sigara dumanından gecenin bir yarısı gözyaşlarına boğulduğunuz bir mekandı, yasak yüzünden herkes çıkıp mekan kapısında sigara içiyor, içerisi nasıl ferah, mis gibi, at koştur. Eve geldin, üzerime sinmiş sigara kokusu yok, mis gibi yattım uyudum, iyi ki varsın sigara yasağı.

biraz gargamel dedi ki...

insanların şunu kavramasını isterdim


bir bar, devlet dairesi değildir. kamu değil, özel mülktür. mülkiyet haksızlık olabilir o konu dışı :)


yahu ben bir bar sahibiysem, müşteri profilimi belirlemek elimde değil midir?

canlılar çok ilginç. bilemiyosun.