Taze bitti, Altın Küre '09 ödülleri verildi. Herkesin Trainspotting filmiyle tanıdığı deha yönetmen - Mr. Jack of All Trades - Danny Boyle, Slumdog Millionaire filmiyle törene damgasını vurdu. Sanırım zaten bu öngörülebilir birşeydi. Ama benim değinmek istediğim bu değil. Başlıkta belirttiğim gecikmiş takdirin gittiği adam Danny Boyle değil yani. Ben Mickey Rourke'dan bahsetmek istiyorum. Bu dengesiz adam, bu hayv
an, bu kuraldışı boksör, yıllardır onlarca kez sağlam fizikli, karizmatik bir hödükten ibaret olmadığını kanıtladı. Ve her seferinde görmezden gelindi. Hoş, zaten yeteneğini ortaya koyabileceği filmlerde pek de fazla oynamadı, yönetmenler de onu sağlam fiziği ve karizmatik yüzü için oynattılar filmlerinde. Ve şimdi, yaşını başını almışken, karizmayı dağıtmışken, pek de hastası olmadığım yönetmen Darren Aronofsky (Requeim for a Dream, Pi) The Wrestler'ı yaptı ve bu adamı - olmayan - karizması dışında sebeplerle başrole koydu. (Değiştirdim fikrimi, seviyorum kendisini, öpüyorum alnından.) Sonuç:

Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama Winner:
Mickey Rourke for The Wrestler (2008)


Sırada Billy Crudop var, umuyorum. Biliyorum, güleceksiniz, ama belki JVCD filminde Jean-Claude Van Damme'a da bir göz atabilirsiniz. Hatta çok dikkatli izleyin bence. Bu adam inanılmaz!



Aslında şu ana kadar kendisinin yönettiği tek film olan 1996 yapımı The Quest filminin özellikle ilk yarısını dikkatli izlerseniz adamın aslında iyi bir oyuncu olduğunu, fakat sadece kendi piyasasının imkan tanıdığı filmlerde oynamak durumunda kaldığı için bu kadar aktör kategorisinin dışında kaldığını göreceksiniz. Kötü filmlerde oynayan iyi bir aktörü ayırdedebilmenin zorluğu aşikar, sanırım bu onu bizlerin gözünde geyik konusu yapan. Kendisinin bu harika filmden sonra oynayacağı filmler konusunda biraz daha seçici davranmasını umuyorum, ama sonra IMDB sayfasına giriyorum, ve şunları görüyorum:
  1. Universal Soldiers: The Next Generation (2009) (pre-production) .... Luc Deveraux
  2. The Eagle Path (2009) (post-production) .... Frenchy
Yok yok, şaka gibi, kendi kaşınıyor bu adam, akıllanmayacak. Biz yine umudumuzu Billy Crudop'tan yana koruyalım. Üzülmeyelim sonra...

0 serzeniş: