Anketi yorumlamak için pc'nin başına oturduğumda kendi kendime dedim "abi biz napıyoruz ya?. Çok çocukca bi anket. Hem öyle olmasa bile "şaibe" kokan bi anket. Yapılacaksa da daha demokratik ortamda yapılmalı" gibisinden. Velhasıl, bu özeleştirimi -belki de sabahın vermiş olduğu bir mahmurluk sonucu- haklı buldum ve aşağıdaki yazmaya başladım.

Anketi saçma bulanlar da vardı tabiki (başta belki de ben). O zaman ne diye yaptın diyeceksiniz şimdi de..onun için de gerekli nedenlerim var elbet. Yıllaryılı süregelen bir kıyaslama bu (ulan sen mi sonlandıracaksın şimdi). Godfather filminde hangisi oynamalıydı'yla başlar, beraber çektikleri Heat filmiyle hangisi daha iyi oynadı'yla devam eder, yıllandıklarında hangisi daha ustaydı diye de günümüzde son bulur. ölseler cenaze törenleri kıyaslanacak belki de. şimdi hepsini kenara bırakalım...
Scarface'deki Tony Montana'yı Alpacino'suz, Raging Bull' daki Jack LaMotta'yı DeNiro'suz hayal edemeyiz. Birbirlerinin yerlerine koyamayız. Efendim neymiş, Alpacino'nun kalıpları varmış, her filmde elinde bir silah bulundurmak zorundaymış, DeNiro'nun öyle bir sorunu yokmuş, ibne rolünde de oynarmış(Stardust), başka bir erkeğin organını da tutarmış(Novecento). Bu mu yani kıyaslama? O zaman oyumuzu Aydemir Akbaş'a verelim gitsin. Her ikisi de kendi filmlerinde oynayabileceklerin en iyisini oynamış, olay budur.


Gelelim anketin sonucuna..Sizce gerek var mı o kadar sözden sonra buraya bir sonuc yazmaya..Yazmıcam sanırım. Mahmurluğum geçince belki, bilmiyorum. Herkesin sevdiği kendine deyip bitiriyorum..
Yukarıdaki fotonun yanında size iki fotograf daha sunarak terkedeyim artık bu konuyu..
Heat filminin o unutulmaz sahnesi.. iki usta karşılıklı otururken:)

1977 senesinden.. bizim magazine sorsanız "bir bar çıkışı çapkınlık turları yaparken" diye bi yanıt alırsınız.

Not: bu arada konu başlığındaki foto da beraber çektikleri son filmden. Bu iki ustayı yıllar sonra bir araya getir, sonra bi güzel rezil et. yönetmenin amacı bu imiş ve başarmış da. Heat filmindeki o sahneyi hatırlatmak istemiş sanırım, iyi de etmiş. tek iyiliği de bu.

2 serzeniş:

Fatih dedi ki...

Bu yorum, anketten önce yapılsaydı herhalde ankete bu kadar oy kullanılmazdı gibime geliyor. Aynı anket şimdi yapılsa her ikiside diye oy kullanırdım(ankette öyle bi şık varmıydı ona bile bakmamış, direk Al Pacino diye bodoslama dalan biri olarak).

Prometheus dedi ki...

Ölümüm bu adamların elinden olsa keşke...son filimlerinede kötü diyolar dı izledim gayet izlenebilcek bi film..herhalde beklenti çok büyüktü..bide dikkat ettiyseniz yeni filmin son sahneleri heat in son sahnelerine bağlanmış..gerek olay gerek yer gerek kişiler..sadece roller değişmiş...