Bu yıl 3.sü düzenlenen Turkcell Yeşilçam Ödülleri bu gece Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayında sahiplerini buldu.Sponsorun vermiş olduğu destek ve ödül için yarışan filmlerin daha fazla gözönünde bulunmasıyla zaman içinde bu ödüllerin ülke içinde sesini daha fazla duyurucağını hissettiriyor.Ödüller için kategoriler açıklandıktan sonra sektör temsilcileri,sinema akademisyenleri ve kamuoyu önderi konumundaki sinemaseverlerden oluşan 2500 kişilik jüri tarafından oylanan film ve oyuncuların bu seneki kazananlarına gelecek olursak;

EN İYİ FİLM
Nefes: Vatan Sağolsun-Levent Semerci

EN İYİ YÖNETMEN
Reha Erdem-Hayat Var

EN İYİ MÜZİK
Atilla Özdemiroğlu-Vavien

EN İYİ KADIN OYUNCU
Binnur Kaya-Vavien

EN İYİ ERKEK OYUNCU
Mert Fırat-Başka Dilde Aşk

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
Cemal Toktaş-Güneşi Gördüm

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Derya Alabora-Pandora'nın Kutusu

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
Soykut Turan-Güneşi Gördüm.

EN İYİ SENARYO
Engin Günaydın-Vavien

EN İYİ GENÇ YETENEK
Elit İşcan- Hayat Var

TURKCELL İLK FİLM ÖDÜLÜ


En iyi film ödüllerinde Hayat Var ve İki Dil Bir Bavul'u ve Turkcell ilk film ödüllerinde Mommo'yu es geçip her iki dalda da Nefes filmine ödülü layık gören jüriye de selam edelim.

12 serzeniş:

kard dedi ki...

-2500 kişinin olduğu juri'den ödül almak daha bi anlamlı. nerdeyse bizim seyircimiz kadar!
Reha Erdem (Yeşilçam Ödül Töreni)

kard dedi ki...

Ben de jüri'ye selam ederim. zira nefes filmini sırf gişe yaptığı için görmezden gelmediler. en iyi yönetmenin yılmaz erdoğan'a gitmesini isterdim. reha erdem çok aldı bu sene:) almasa bişi olmazdı. ama yılmaz erdoğan'a ödül vermek gişe filmi yapanları daha iyi işler yapmaya ve ödül alma amacına sokabilirdi.

gülş dedi ki...

listede en iyi film ödülünü yazmayı unutmuşsunuz galiba :)

ealturk dedi ki...

@gülş
nefes filminin en iyi filmi almış olmasından duyduğum memnuniyetsizlik ödülleri yazarken kategoriyi unutmama neden olmuş:)sağol hatırlatma için

burçak yıldırım dedi ki...

http://budasanaticin.blogspot.com/2010/03/3-yesilcam-odulleri-ve-bir-elestiri.html

bi' şeyler karaladım ben de. siz ne düşünürsünüz?

gri kent sakini dedi ki...

nedense bi cannes bakışını yakalyamıyoruz umudumu yitirmek istemiyorum ama mommo gibi iki dil bir bavul gibi filmlerin böyle uzak kalması gişe öncelikli filmlere yer verilmesi çok can sıkıcı jüriye selam ! bu can sıkıntısı herşeyi yanlış yazdırır adama

mgntwmn dedi ki...

her zaman acabalar ve soru işaretleri olacak. adı oscar olsun, yeşilçam olsun farketmez. rekabetin olduğu heryerde memnuniyetsizlik vardır.

neredeyse hiç Türk filmi izlemediğim için ödüllerle ilgili yorum yapamayacağım. programı baştan sona izledim ve yorumum şudur: sunucular da dahil olmak üzere sahneye çıkan hiçbir kişi samimi bir tavır göstermedi, gözlerinde bir ışıltı, sevinç yoktu. özgüvensiz bir milletiz topluca ve bu her işimize yansıyor ne yazık ki. en çok da sinemamıza.

Birileri Beni Sustursun dedi ki...

Yeşilçam ve mükemmel ödülleri (!) :
http://birileribenisustursun.blogspot.com/2010/03/yesilcam-ve-mukemmel-odulleri.html

AYŞELON dedi ki...

En iyi film ödülünü Hayat Var varken Nefes'in alması gerçekten ''yok artık'' dedirtti.Amaç neydi?Ben anlamadım!Anlayabilen beri gelsin bana anlatsın!

mgntwmn dedi ki...

birileri beni sustursun. hayırlı olsun yazın profilin de dr house foto olmamış!

Antipatik Yazar dedi ki...

EN İYİ FİLM
Nefes: Vatan Sağolsun
EN İYİ KADIN OYUNCU
Binnur Kaya-Vavien
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Derya Alabora-Pandora'nın Kutusu
;)

Adsız dedi ki...

nefes'in alıp alabileceği tek ödül budur herhalde.bravo jüri,türk sinemasının geçirdiği en verimli yıllardan birinde böyle bir filme ödül vermek zor zanaat.